Verbinden, Verdiepen & Verbeteren

De kern van Q-prs 

Blog

Geduld is een schone zaak, zelfs in de natuur

Mijn zus is een paar jaar geleden met haar gezin vertrokken naar Kenia. Eerlijk gezegd was ik niet heel enthousiast over het vertrek. Wat zoek je daar? Het is gevaarlijk, waarom zo ver weg? De mensen die mij kennen weten ook dat ik mijn mening (dan) niet echt voor mij houdt. Mijn vrouw daarentegen vond het een geweldig plan en wilde daar heel erg graag heen, je begrijpt dat ik daar ‘niet echt de behoefte voor had’. In de zomer van 2018 deed de kans zich voor om naar Kenia te gaan en ja dan wilde ik toch ook wel…

Lees meerGeduld is een schone zaak, zelfs in de natuur

Een metafoor

Sprookjes en metaforen spreken tot de verbeelding. Een goed metafoor heeft meerdere lagen en een diepere betekenis. In dir blog gebruik ik de metafoor voor het uitleggen van de logische niveaus
Lees meerEen metafoor

Wat wij kunnen leren van Kiki Bertens

In onze gedachten kunnen wij van alles construeren. In no time ben je terug aan het strand waar je afgelopen zomer bent geweest. Je voelt de zon, hoort de zee en het gevoel van ontspanning komt helemaal weer terug (probeer het maar eens), dit is de positieve kracht van onze gedachten. Gedachten (ook wel mindset) kunnen ons ook negatief beïnvloeden, voorbeelden hiervan zijn plankenkoorts bij artiesten, of het ‘verstijven’ van (top)sporters.

Lees meerWat wij kunnen leren van Kiki Bertens

Help eerst jezelf

Persoonlijke ontwikkeling is voor iedereen van belang om fris en alert te blijven maar ook om jezelf in beweging te houden.  Ook voor mij als coach is het een vanzelfsprekendheid dat ik mijzelf blijf ontwikkelen. Afgelopen maand heb ik deelgenomen aan een weekend van ‘Het avontuur van de man.’ In het weekend wordt er gewerkt aan de thema’s; Broederschap, Leiderschap en Krijgerschap. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een allesbehalve genderneutraal weekend.

Lees meerHelp eerst jezelf

Zet in op relatie

De verkiezingen zijn net achter de rug, fracties krijgen hun definitieve vorm en de college onderhandelingen zijn gestart. Nog even en je ziet koppen als ‘Helderse gemeenteraad weer een fractie rijker’. ‘Dick Polderdijk stapt uit politieke partij…’ . Er zijn zelfs al kandidaten die voor de verkiezingen aangeven uit de fractie te stappen. Hoe kan het toch dat fracties uitelkaar vallen. In dit blog geef ik mijn visie hoe het kan en wat je kan doen om het te voorkomen. De campagne In de campagnetijd de straat op, met ‘de burger’ in gesprek, interview in de krant en heftige discussies…

Lees meerZet in op relatie

Wie ben ik?

Hoe vaak vraag jij jezelf af ‘wie ben ik?’. Onbewust waarschijnlijk vaker dan dat je er echt bewust voor bent gaan zitten. Toch is het interessant om jezelf deze vraag eens bewust te stellen. De afgelopen maanden is er voor mij veel veranderd en ben ik vaak (bewust en onbewust) bezig geweest met de vraag ‘wie ben ik’ . Nu ben ik ondernemer, maar wat voor ondernemer ben ik dan? Ik ben ook Vader en Partner maar wat voor vader of partner? Het is wel eens goed om daar in relatie met je werk en/of functioneren binnen je team over…

Lees meerWie ben ik?

NLP hoe doe je dat?:

Als je doet wat je altijd doet krijg je wat je altijd krijgt Mijn naam is Mark Kupers, ik ben NLP Master Practitioner en professioneel Coach. Ik Coach individuen en teams. Ik blog maandelijks en doe dat over volgende thema’s: Taart voor je klant, over klantgerichte communicatie. NLP, hoe doe je dat, over individuele coaching met NLP als uitgangspunt. Communiceren kun je leren, over communicatie tussen personen en/of binnen teams. Deze maand is het thema ‘NLP, hoe doe je dat?’ Veel leesplezier. Ik word boos! Een tijdje terug coachte ik iemand, laten we hem Frits noemen.  Als Frits in een discussie…

Lees meerNLP hoe doe je dat?:

Taart voor je klant: U hoort zo spoedig mogelijk van mij!

De do’s & dont’s van een automatisch antwoord. Mijn naam is Mark Kupers, ben NLP Master Practitioner en professioneel Coach. Ik Coach individuen en teams. Train teams in leiderschap in communicatie. Voor de retail heb ik een speciale training ‘Taart voor je klant’ ontwikkelt. Elke maand schrijf ik een blog, per blog wissel ik tussen 3 thema’s. Elk maand wissel ik tussen de volgende titels. Taart voor je klant, over klantgerichte communicatie. NLP hoe doe je dat, over individuele coaching met NLP als uitgangspunt. Communiceren kun je leren, over communicatie tussen personen en/of binnen teams. Deze maand is het thema ‘Taart…

Lees meerTaart voor je klant: U hoort zo spoedig mogelijk van mij!

Een sprong in het diepe

Op social media kom je vaak de quote ‘do one thing every day that scares you’ tegen. Een mooie quote waar (bijna) iedereen het mee eens is maar waarvan weinige het doen. Per 1 januari ga ik iets doen wat ik echt spannend vind. Ik ga volledig voor mijzelf beginnen en zeg mijn veiligheid bij mijn werkgever op. Maar misschien deed ik eigenlijk al voor het opzeggen van mijn baan al iets wat ik ‘eng’ vond.

Lees meerEen sprong in het diepe

Diensten

Coaching NLP Mark Kupers
Coaching

We kennen allemaal periodes in ons leven dat we 'vastlopen' het niet meer weten of het tegenzit. Meestal zijn wij perfect in staat om er zelf uit te komen, het op te lossen of er mee om te gaan. Soms lukt dit niet. In dat geval biedt coaching een oplossing. In een kort traject (4 tot 6 sessies) gaan we samen aan de slag en voor je het weet ben je weer 'back on track'.

Coaching NLP Mark Kupers
Training

Onder de naam Belger - Kupers Trainingen geef ik (samen met Robert Belger) communicatietrainingen.
In deze training kijken we naar de kwaliteit van de communicatie en interactie vanuit RiK. RiK is het model dat een globale ordening aanbrengt in de structuur van onze communicatie en interactie. Ons model bestaat uit de drie pijlers: Relatie, inhoud en Kennis, RiK dus.

taart voor je klant
Taart voor je klant

Ieder bedrijf heeft zijn unieke klantbenadering. Laat mij je helpen met het optimaliseren van de samenstelling structuur en opbouw van jouw taart. Zo vinden we de juiste ingrediënten, de juiste nuancering en ontdekken we jouw ‘kers van de taart’. Als we dit helder hebben bouwen wij jouw eigen unieke taart! Jouw unieke taart gebruiken wij in de training om je medewerkers de structuur en houvast te bieden waarin zij een klant optimaal kunnen helpen. Dan is je klant tevreden!